De mentale en fysieke mishandeling van het gevangenisziekenhuis

De mentale en fysieke mishandeling van het gevangenisziekenhuis

Aan de Nederlandse ambassade

29-07-2016, Bangkok, Thailand

Geachte heer Haenen,

Wederom moet ik uw aandacht vragen betreffende problemen met mijn medische verzorging.

In de laatste brief die u van mij ontvangen heeft, die was gericht aan de directeur van het gevangenis ziekenhuis maar door mijn Thaise advocaat naar u is gestuurd omdat zij bang waren voor represailles als reactie op mijn schrijven, vraag ik aandacht voor het inhumane gedrag van het ziekenhuispersoneel.

Toen was de reden van mijn brief dat het gevangenispersoneel het noodzakelijk vond om mij 6 weken in aanhoudende pijn te laten wachten op een afspraak met de orthopedist hoewel deze volop ruimte in zijn agenda had voor een eerdere afspraak.

Nu 29 juli, de dag dat ik eindelijk na 6 weken met mijn klachten naar de dokter kon, werd ik wederom niet opgehaald. Na uren in onzekerheid gewacht te hebben kwam er een telefoontje naar de commander van het gebouw waarin ik verblijf, met de mededeling dat de afspraak niet doorging omdat de dokter niet aanwezig zou zijn.

Mijn advocaat die samen met mijn familie, al uren in het ziekenhuis zaten te wachten kunnen bevestigen dat de dokter gewoon aan het werk was, er werd medegedeeld dat er geen vervoer was omdat deze gerepareerd werd.

U zult het mij eens zijn dat als het excuus op enige waarheid zou berusten dat het een constant verhaal zou zijn en dat er niet tegen verschillende partijen een ander smoesje zou worden verteld.

Dit is nu de vierde keer in nog geen 6 maanden tijd dat ik door het gevangenisziekenhuis opzettelijk onethisch wordt behandeld waardoor ik onverantwoorde gezondheidsrisico’s loop en onnodig lang pijn moet lijden.

Volgens mij was het eerste incident in februari, toen kon ik niet naar de afspraak met de hartspecialist. Er werd tegen mijn advocaat gezegd dat deze op vakantie was in Japan, hoewel deze na controle gewoon bleek te werken en dat de commander had gezegd dat het vervoer stuk was.

De tweede keer was in April, toen zou het busje zogenaamd vol hebben gezeten waardoor ik niet meekon. Hierdoor had ik een maand lang geen medicijnen.

De derde keer was in juni, toen vond men het nodig om mij 6 weken te laten wachten voordat ik naar de orthopedist mocht.
En vandaag wordt deze afspraak weer afgezegd met als reden dat het busje weer stuk is en tegen de commander dat de dokter afwezig is.

Alle details van het hiervoor vermelde kunt u vinden in de brieven die ik u hierover reeds geschreven heb.

U zult begrijpen dat ik weiger om nog langer zo met mijn gezondheid te laten sollen. Daarom wil ik u met alle respect vragen om met spoed hierover een klacht in te dienen bij het Departement of Corrections (D.O.C.) en om een persoonlijk onderhoud te vragen met de directeur zodat u met hem een oplossing kunt vinden om te voorkomen dat deze misdragingen in de toekomst wederom plaatsvinden.

Als laatste wil ik er op wijzen dat u mij belooft heeft dat ik binnen 4 weken het nieuwe paspoort zou ontvangen. Zoals ik u al eerder aangaf heb ik het paspoort nodig om allerlei zakelijke aangelegenheden te regelen.

Hopend op een spoedige reactie verblijf ik,

Hoogachtend,

Johan van Laarhoven vanuit de Hel van Bangkok.

 

This post was written by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *